Ellenálló szövegek a színház nem-dramatikus megszakításai
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Adatforrás: | Philobibl |
Dokumentumtípus: | Könyv |
Nyelv: | magyar |
Kulcsszavak: | drámaelmélet irodalomesztétika színházesztétika |
Megjelent: |
Budapest
Ráció
2015
|
Sorozat: | Ráció-tudomány
21. |
Tartalomjegyzék:
- 1., Előszó ; pp. 7-31. - 2., "Testek ritmikus mozgása a térben" Töredékek színház és testiség történetileg változó viszonyrendszeréhez ; pp. 31-57. - 3., Formakánon versus színházkoncepció Lukács György és Balázs Béla korai írásainak dráma- s színházelméleti összefüggéseiről ; pp. 57-79. - 4., "Csinálni jobb, mint érezni". A Lehrstück és a brechti médiaarchívum ; pp. 79-101. - 5., Metadráma vagy színházi esemény? Peter Handke Közönséggyalázásáról ; pp. 101-124. - 6., Valami bűzlik Viennában. Marlene Streeruwitz New York. New York. című drámájáról ; pp. 124-149. - 7., A text(il)gyártás kegyetlen világa. Elfriede Jelinek: Mi történt, miután Nóra elhagyta férjét, avagy a társaságok támaszai ; pp. 149-175. - 8., Tanúságtétel, performancia és nyilvánosság Elfriede Jelinek Rohonc. Az öldöklőangyal című színházi szövegében ; pp. 175-196. - 9., Mennyire metadramatikus a posztdramatikus színház? René Pollesch: Mikor mehetek be végre egy szupermarketbe és vehetek meg pusztán jó megjelenésemmel mindent, amire szükségem van? ; pp. 196-251.